Másfél hónappal a társulat Leonardo mosolya bemutatója után, újabb festőzseniről készít táncdarabot Nemes Zsófia.
Ezúttal a belga képzőművész René Magritte szürrealitsa világát gondolja tovább és az uniformizált társadalom elé tart tükröt.
Az előadás próbája (fotók: Mészáros Csaba)
Egy keménykalap, egy kifogástalan öltöny, és egy pipa – a Legnagyobb Belga elnevezésű listán René Magritte az előkelő 9. helyet foglalja el, és kétségtelenül a jelentős hatással bíró vallonok egyike, a huszadik század első felének emblematikus szürrealista képzőművésze.
Művei megfejtésre váró képi feladványok, amelyekben visszatérő motívumként jelenik meg szabómester apja révén a tökéletes öltöny, masamód anyja utána a keménykalap, majd a pipa, amely mint mondta „nem egy pipa”, és a tojás, a függöny, az oroszlán.
Festett szimbólumai egyszerre realisták, impresszionisták és szürreálisak, de leginkább nem többek mint, amik. Vagyis „nem jelentenek semmit, mert a misztérium nem mást jelent, mint az ismeretlent”.
Nemes Zsófia új darabja a táncszínpadra varázsolja Magritte vizuális világát, amely egyszerre groteszk és humorral teli. Képi rejtvényei valójában az uniformizált, hatalom centrikus világ görbe tükrei. A felhőember csak egy ígéret, a valós egyén délibábja, egy illúzió, amiből bárki lehet, vagy lehetett volna.
A PR-Evolution Dance Company nem először készít a képzőművészettel való eleven kapcsolatból született előadást. (Feldolgozták már: Mucha, Klimt, Modigliani, legutóbb Leonardo da Vinci munkásságát). Leonardo mosolya című legutóbbi premierjük humorral teli izgalmas képeken keresztül kalauzolja végig a nézőt az 500 éve elhunyt reneszánsz zseni munkásságának állomásain.
A Felhőember bemutatója április 7-én lesz a Nemzeti Táncszínházban.
(Forrás: PR-Evolution Dance Company)